fredag 22 augusti 2008

augusti bloggen: ann elisabeth

i norge imponeras de av allt vårt svenska bloggande. så jag kör på norska bloggar som månadens blogg. och som sista sommarmånad är det ann elisabeth. hon är född 1992 och bor i asker 30 min från oslo. det är faktan jag fick veta på msn, mer svarar hon på här: (plus att jag vill ha credd för att jag ställde frågorna på så god norska jag klarar av)

ann elisabeth hermansen
når har du bursdag/ när fyller du år? 29 juli.
hva leser du för linje på videregående/gymnasiet? jeg går på media & kommunikasjonslinjen.
når/när begynte/började du å intresere deg i mote/mode? det er veldig mainstream å si "Helt siden jeg var liten", men det er faktisk sant. jeg har alltid likt/gillat å kle meg pent/snyggt.
that suits her
hva kommer du ha på deg i höst? basic plagg som hvite tees, skinny jeans og ankelboots blir det vel mye/mycket av. jeg kommer til å bruke/använda farger som hvitt, grått, svart og marineblått med innslag av pudderrosa og kremfarge. jeg er veldig inspirert av alexander wang og ashley olsen sitt merke, the row.
liker/gillar du hösten eller våren best, stilmässigt? jeg elsker å pakke ut sommer kjolene/klänningarna når solen titter fram om våren, men ingenting slår høsten. jeg elsker å sitte en grå reinværsdag/ regnig dag og bla/bläddra gjennom motemagasiner/modemagasin. jeg har alltid flere ideer om høsten om hvordan/hur jeg vil kle meg, siden/eftersom jeg bruker/använder mye høstfarger som hvitt, svart og grått.

företrekker/föredrar du oslo eller bergen? Oslo. Jeg har desverre bare vært i bergen 1 gang, da jeg var liten.
dinetre favorittbutikker? zara, h&m og mark + brandy.
tre butikker man MÅ/måste gå till i oslo? jeg elsker å se på alt det rare på tonica vintage. Men i det siste har det alltid vært steng når jeg skal ta meg en tur innom/ gå dit. man må/måste også få med seg vindushopping/fönstershoppingkamikaze. norges svar å barney's, kan man kanskje si?! og til slutt så må man ta en tur innom zara i bogstadveien for der finner man alltid noe!
outfitsamling

stilen din er kul/cool og spesiel, har vennene/vännerna dine samme stil? min bestevenn er alltid hakket foran/ligger alltid före når det kommer til mote. stilen hennes er rå og jeg digger den. hun/hon er en stor inspirasjonskilde/inspirationskälla og selvfølgelig/självklart en utrolig god venn. mine andre venner har andre interesser enn mote/mode, men alle kler seg pent/snyggt og har sin egen stil. og det er jo det viktigste innen/inom mote.
hva var favoritt plagget ditt når du var liten? jeg har alltid danset, og da jeg var liten fikk jeg en gul balerinakjole med tutu-skjørt/tyllkjol. den brukte jeg til jeg var dobbelt så stor som den, som vil si at den ble litt trang etterhvert/efter hand.


favorittmagsinet ditt? jeg abonerer/prenumererar bare på costume, men når/när jeg er i amerika så kjøper jeg alle motemagasinene jeg kommer over. de er så billige der!
liker du kjoler/klänningar bedre enn dondrebukser/jeans? det er vanskelig/svårt å velge/välja! på sommeren går det bare i kjoler/klänningar, mens/medans på høsten og vinteren bruker/använder jeg nesten bare bukser/byxor.
hvem er den best kledde gutten i verden/världen? på den gamle skolen min gikk det en gutt som hadde utrolig kul/cool stil. hver/varje gang jeg så/såg han, så/såg jeg alltid på hva han hadde på seg. det er ikke så ofte man ser gutter på min alder som kler seg så bra, i Norge. it makes my day:)

har du en stilikon? jeg har ikke stilikoner, men jeg blir ofte inspirert av personer. jeg er inspirert av mary-Kate Olsen og audrey hepburn. litt sånn trashy goes classy. jeg blir også inspirert av gamle filmer, personer fra 60-tallet, mennesker på gata og bilder.
er det viktigt att kjaeresten/pojkvännen din har bra klesstil? det hadde vært en fordel/fördel om han likte/gillade å kle seg pent/snyggt. ingenting er som å se et forelsket par med utrolig/otroligt kul/ cool stil, synes/tycker jeg :)
1/100 av frökens smycken.
hvilket er ordet du bruker/använder mest? "jegbare" og "liksom". jeg starter alltid setningene/meningarna med jeg bare og ender/avslutar de med liksom. det går mamma på nervene!
hvis du kunne/kunde vaere/vara en annen mennske for en dag, hvem skulle det bli? min mormor. hun/hon er så utrolig/otroligt utadvent/utåtriktad og møter så mange/många mennesker. hun/hon er også herlig som person.
favorittdesignern din? alexander Wang, karl lagerfeld for chanel, christophe decarnins for balmain og marc jacobs.


er du avhengig/beroende av Facebook? hvem er ikke det? selvfølgelig/självklart ;)
hvor/var vil du bo når/när du bli stor? london london london!! :D
si/säg noe/något positivt med sverige (kan vaere/vara alt fra en designer du liker/gillar til en söt gutt du mött her): jeg elsker streetfashion i Sverige. dere/ni er også utrolig kreative når det kommer til blogging!

inspirationskollage
er de noe spesielt folk må vite/veta om deg?min bestevenn sa jeg skulle svare: "at jeg i meg selv er spesiell:D". men jeg kunne da ende opp med å virke/verka overlegen/överlägsen. men jeg er overlegen, så jeg bruker/använder det som svar! ;)
plus: jeg er veldig glad for at du brukte/använde min blogg som måndens blogg. jeg koste/roade meg når jeg skulle svare på disse/dessa spørsmålene/frågorna!:D tusen takk!

de färgade orden är som ni förstår svenska. om ni vill veta vartifrån henne snygga kläder kommer, se http://aesinblogg.blogspot.com/. Stort tack till ann elisabeth!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan du norska? jag med! =)

svar: hihi, okej jag ska inte säga tack. :p

kramar

Anonym sa...

sv: jag spelar i älvsjö aik f16 :)

kramar